omfattning

Dessa allmänna försäljningsvillkor (nedan: AGB) gäller för alla våra onlinebutiker på www.mysecondear.de Kontrakt mellan oss, den

mysecandear audiologi grupp Gmbh

Regensburger Straße 5, 10777 Berlin

Verkställande direktör: Niklas Spichalsky, Julian Alexander Stechert

Tingsrätt Berlin-Charlottenburg, registreringsnummer: HRB 213510 B

Telefonnummer: 030 3080 6040

E -postadress: service@mysecondear.de

och du som vår kund.

  • Alla avtal som gjorts mellan dig och oss i samband med inköpsavtalet resulterar särskilt från dessa försäljningsvillkor, vår acceptansdeklaration.
  • Versionen av dessa villkor som är giltiga när kontraktet ingås är Vi accepterar inte
  • olika villkor för kunden. Detta gäller också om vi inte uttryckligen invänder mot inkluderingen.
  • Kontraktsslutsats

  • Presentationen och tillämpningen av artiklar i vår onlinebutik utgör inte ett bindande erbjudande för att avsluta ett inköpsavtal. Du kan lägga till alla artiklar i den virtuella kundvagnen under inköpsprocessen genom att klicka på "till kundvagnen" efter att ha ringt upp hörapparaten eller tillbehören. Kundvagnen kan justeras när som helst med att lägga till eller ta bort artiklar. För att komma till kassan klickar du på kundvagnen och sedan på knappen "Till".
  • Genom att skicka en beställning via onlinebutiken genom att klicka på knappen "Pay Now", skicka en juridiskt bindande beställning. Vi kommer att bekräfta åtkomsten till din beställning som skickas via vår onlinebutik via e -post. I ett sådant e -postmeddelande finns det fortfarande ingen bindande acceptans av beställningen, såvida inte godkännandet förklaras utöver bekräftelse av åtkomst.
  • Ett kontrakt inträffar bara om vi accepterar din beställning genom vår förklaring om acceptans eller genom att leverera de beställda artiklarna.
  • Om leveransen av de varor du har beställt inte bör vara möjlig, till exempel eftersom motsvarande varor inte finns i lager, kommer vi att hänvisa till en acceptansdeklaration. I det här fallet inträffar inte ett kontrakt. Vi kommer att informera dig omedelbart och ersätta dig omedelbart.
  • Du kommer att bli informerad om möjliga leveransvillkor och möjliga leveransbegränsningar. Om du har några frågor, vänligen kontakta oss via e -post till service@mysecondear.de

    Avbokningspolicy

    Om du är konsument har du rätt till uttag i enlighet med de lagstadgade bestämmelserna:

  • Återtagningsrätt
  • Du har rätt att återkalla detta kontrakt inom fjorton dagar utan att ange skäl.

    Avbokningsperioden är fjorton dagar från den dag då du eller en tredje part som heter av dig, som inte är den transportör som har eller tagit besittning.

    För att utöva din rätt till avbokning måste du använda en tydlig förklaring (Z B. Ett brev som skickas via post eller ett e -postmeddelande) om ditt beslut att avbryta detta kontrakt. Du kan använda det bifogade provavbokningsformuläret för detta, men detta föreskrivs inte. Du kan också elektroniskt fylla i och överföra exemplarens avbokningsformulär eller en annan tydlig förklaring på vår webbplats (www.mysecondear.de). Om du använder det här alternativet kommer vi (t.ex. via e -post) att skicka en bekräftelse på mottagandet av en sådan återkallelse.

    För att upprätthålla avbokningsperioden är det tillräckligt för dig att skicka meddelandet till utövandet av rätten till uttag innan avbokningsperioden löper ut.

  • Konsekvenser av återkallandet
  • Om du avbryter detta kontrakt har vi alla betalningar som vi fick från dig, inklusive leveranskostnaderna (med undantag för de extra kostnaderna, vilket är resultatet av att du har en annan typ av leverans än den som erbjuds av oss , har valt den billigaste standardleveransen) för att återbetala omedelbart och senast inom fjorton dagar från den dag då meddelandet om ditt återkallande av detta kontrakt har fått. För denna återbetalning använder vi samma betalningsmedel som du använde i den ursprungliga transaktionen, såvida inte något annat uttryckligen har kommit överens med dem; Under inga omständigheter debiteras du för avgifter för denna återbetalning. Vi kan vägra återbetalningen tills vi har returnerat varorna eller tills du har tillhandahållit beviset på att du har returnerat varorna, beroende på vilken tid som helst.

    Du har varorna omedelbart och i alla fall senast inom fjorton dagar från den dag då du informerar oss om återkallandet av detta kontrakt, att skicka eller överlämna till oss. Tidsfristen bevaras om du skickar varorna före tidsfristen på fjorton dagar.

    Du behöver bara betala för alla förlust av värdet på varorna om denna förlust av värde beror på en hantering av kvaliteten, egenskaperna och funktionaliteten hos de varor som inte är nödvändiga.

    30 dagar med pengar-back-garanti

  • MySecondear Audiology Group GmbH erbjuder dig en 30-dagars penning-back-garanti utöver den lagstadgade rätten till uttag. Så du har 30 dagar på dig att testa varorna i fred hemma. Testperioden börjar med bevarandet av varorna. Leveransdatum för logistikleverantören är datumet för att ta emot varorna av kunden.
  • Om du inte ska vara 100%nöjd, kommer vi att återbetala hela inköpspris I vår egendom enligt §§ 449 BGB. < /li>

    Överföring av ett hörseltest som en förutsättning för leverans

  • För att leverera till dig hörapparater , behöver vi överföring av ett hört test (så -kallat ljud audiogram ). Såvida inte detta test skickades till oss inom 30 dagar efter orderbekräftelsen, förbehåller vi oss rätten att dra sig ur kontraktet. I detta fall skulle beställningen inte levereras. Om inköpspriset redan har betalats av dig återbetalas det.
  • hörapparater Från mysecondear audiologi GmbH föreskrivs individuellt på dig baserat på hörselprovet du har skickat. Om det finns en överkänslighet (så kallad hyperacusis eller rekrytering) måste du berätta för oss innan du skickar hörapparaten.
  • Priser och fraktkostnader

  • Priserna för att höra system och tillbehör finns på hemsidan och i utcheckningen. Alla Prisinformation finns i vår online -butik Bruttopriser inklusive den lagstadgade försäljningsskatten och är plus fraktkostnader. Fraktkostnaderna ges i vår prisinformation I vår online -butik.
  • Om vi ​​uppfyller din beställning i enlighet med avsnitt 4.1 genom delvis leveranser kommer fraktkostnader endast att uppstå för den första delvis leveransen. Om de partiella leveranserna görs på din begäran beräknar vi fraktkostnader för varje delvis leverans.
  • Om du effektivt återkallar din avtalsdeklaration i enlighet med avsnitt 3 kan du begära återbetalning av redan betalda kostnader för frakt till dig (returkostnader) under lagkraven (jfr. För andra uttagskonsekvenser Avsnitt 3 (2)) .
  • Betalningsvillkor och fördröjning

  • Fakturabeloppet för försäljning, tjänster och reparationer beror på betalaren med leverans/leverans av fakturan. Partiella betalningar är endast möjliga om de har överenskommits i förväg. De är i efterskott med betalningen senast om de inte har råd med konsekvenserna av förseningen inom 14 dagar efter förfallodagen och tillgång till en faktura. Detta gäller inte om du bevisar att du inte är ansvarig för avsaknaden av betalningen. Fakturabeloppet måste betalas ut under standardtiden. Standardräntan är 5 procentenheter över basräntan för året.
  • För kunder som är försäkrade enligt lag, punkt 1, efter mottagandet av fakturan/varorna. Du betalar bara skillnaden minskad för bidraget (ditt eget bidrag).
  • Inköpsprisbetalningen görs genom en betalning. Om du vill göra din betalning i avbetalningar, vänligen kontakta service@mysecondear.de. När det gäller tredjepartsleverantörer som har fått i uppdrag för betalningsbearbetning gäller de allmänna villkoren från dessa leverantörer.
  • Du kan välja inköpspris och fraktkostnaderna enligt ditt val till vår betalningsprocess som anges i onlinebutiken . I händelse av ett bidragsgodkännande eller betalning av KLARNA, American Express, Amazon Pay, Apple Pay, Google Pay, PayPal, Shop Pay, EC/Maestro eller kreditkort, kommer vi att göra det tidigaste vid den tidpunkt som regleras i punkt 1 ordna . Förutom återkallelse gäller också ett beviljat tillstånd för ytterligare beställningar.
  • kompensering och rätt till kvarhållning

  • Du har inte rätt att räkna mot våra påståenden, såvida inte dina motkrav är lagligt etablerade eller obestridda. De har också rätt att kompensera mot våra påståenden om du hävdar komplikationer eller motkrav från samma inköpsavtal.
  • Som köpare får du bara utöva rätt till kvarhållning om ditt motkrav kommer från samma inköpsavtal.
  • Garantirättigheter

  • Vi är ansvariga för föremål som levereras för materiella eller juridiska brister enligt tillämpliga rättsliga förordningar, särskilt §§ 434 ff. BGB. Begränsningsperioden för lagstadgade anspråk på fel är två år och börjar med leveransen av varorna.
  • Alla säljargarantier som ges av oss för vissa artiklar eller tillverkarens garantier för fastställda föremål eller tillverkare av vissa artiklar inträffar utöver fordringar för material eller juridiska fel i den mening som avses i punkt 1. Detaljer om räckvidden för sådana garantier från de garantiförhållanden som kan bifogas.
  • Om det finns några defekter som är kännbara när varorna tas emot, måste du visa dem omedelbart efter undersökning. Fel som inte visas i tid betraktas som godkänd och varorna är fria från fel. Om det inte finns någon materiell defekt inom sex månader senast sedan överföring av risk, antas det att saken var fri från fel i händelse av överföring av fara (omvänd från § 477 BGB).
  • Defekter måste rapporteras skriftligt i textform i enlighet med § 126B BGB.
  • ansvar

  • Vi är ansvariga gentemot dig i alla fall av avtalsenligt och icke -kontraktsansvar i händelse av avsikter och grov vårdslöshet i enlighet med de lagstadgade bestämmelserna för ersättning eller ersättning för misslyckade utgifter.
  • I andra fall är vi endast ansvariga i andra fall - om inte i punkt 4 - bara om det finns en överträdelse av en avtalsenlig skyldighet, vars uppfyllande möjliggör korrekt genomförande av kontraktet i första hand och att du kan regelbundet lita på som kund (så kallad kardinalskyldighet) och begränsad till ersättningen av den förutsägbara och typiska skadan. I alla andra fall utesluts vårt ansvar med förbehåll för förordningen i punkt 4.
  • Vi är särskilt inte ansvariga för fall som skapades på grund av felaktigt överförda hörselprov eller åstadkommes av dem som kund. B. genom att lämna viktig information om överkänslighet.
  • Vårt ansvar för skador från kränkning av liv, kropp eller hälsa och enligt produktansvarslagen förblir inte av ovanstående begränsningar och undantag.
  • Information om hörsystemen

  • De hörapparater som erbjuds av MyScondear Audiology Group GmbH presenteras för dig av Hörande akustikianer från myScondear Audiology Group Gmbh li>
  • MySeCandear Audiology Group GmbH erbjuder konsultutnämningar med hör akustiker för att ställa in hörapparater Efter att ha gjort en tid. Dessa datum tillverkas sedan via telefon eller via videochatt. Hörapparaterna ställs in under utnämningen genom fjärrunderhåll. Från inköpsdatumet för hörapparater Under en period av sex års hörselssystem via fjärrunderhåll imköpspris Ingår.
  • Konsultdatum som erbjuds av MySecondear Audiology Group GmbH är förknippade med mycket ansträngning. Om du därför inte kan märka det överenskomna datumet måste du avbryta det minst 24 timmar i förväg.
  • Bedömningen av hörselnedsättning tar över en kvalificerad mysekonde -hörselakustiker. I händelse av en hög grad av hörselnedsättning sker intäkterna och tryckningen av öronen på vår plats i Berlin eller av en av våra akustiker i ditt område.
  • Anteckningar om bortskaffande av batterier enligt BATTG

  • Ett batteri enligt batterilagen (BATTG) är en konsumtionsartikel i den mening som avses i avsnitt 92 (1) BGB, eftersom dess avsedda användning är i konsumtion.
  • Batterier och batterier kan inte kasseras i hushållsavfall. Ägare av gamla batterier måste registreras i enlighet med avsnitt 11.1 S.1 BATTG. Enhetens alkoholbatterier registreras uteslutande via insamlingspunkter som är anslutna till det gemensamma uttagssystemet eller en tillverkares retursystem.
  • Du kan antingen skicka batterierna tillbaka till oss eller ge dem tillbaka gratis. Vi är begränsade till acceptans av batterier och batterier som vi har i vårt sortiment själva.
  • Tillämplig lag och jurisdiktionsplats

  • Lagen i den federala republiken Tyskland gäller för uteslutning av FN: s försäljningslag (CISG). Om du har lämnat in beställningen som konsument och har din vanliga vistelse i ett annat land vid tidpunkten för din beställning, är tillämpningen av obligatoriska juridiska bestämmelser i detta land inte påverkat av valet av lag som görs i straff 1.
  • Om du är köpman och är baserad i Tyskland vid ordern, är den exklusiva jurisdiktionsplatsen platsen för säljaren, Berlin. Dessutom gäller de tillämpliga juridiska bestämmelserna för det lokala och internationella ansvaret.
  • Tvistlösning: EU -kommissionen har skapat en internetplattform för online -tvister. Plattformen fungerar som en kontaktpunkt för den utomordentliga avvecklingen av tvister angående avtalsenliga skyldigheter som uppstår från online -köpkontrakt. Mer information finns på följande länk: http://ec.europa.eu/consumers/odr . Vi är varken redo eller skyldiga att delta i ett tvistlösningsförfarande framför en konsument skiljedom.
  • Versionsdatum: 01.05.2022